Pagina noua, design nou

Parerea dvs conteaza, daca credeti ca acest aspect al site ului este mai potrivit ca cel anterior va invit sa comentati aici.

 

comuna dumbravita mm - comentarii -

Comentarii :


● Claudiu ( 24-February-2012, 10:19 pm )

Da pagina noua este mult mai bine structurata si are un looking mult mai ok.
Pare totusi sa aiba ceva probleme (probabil nefiind varianta finala), spre exemplu am incercat sa accesez direct un link din sectiunea primarie (Investitii pt. 2012) si nu a mers.
Poate mi se intampla asta doar mie nu stiu, dar consider ca e bine de mentionat.


● admin ( 24-February-2012, 10:24 pm )

ai dreptate, e doar un proiect si vroiam sa l vada lumea ca design, deocamdata nu se pot accesa paginile. Daca va fi un proiect final atunci pagina va suferi modificari la meniu si va putea fi accesate toate paginile dorite. Multumesc pentru comentariu


● alina ( 25-February-2012, 10:19 am )

imi place.pinaq acuma nu am vazut poate nu m am uitat mai atent rubrica Sfintii zilei.E ok.foarte bine.


● admin ( 25-February-2012, 11:56 am )

Sfintii zilei au rubrica pe noua pagina in stanga jos


● Ioana Roman ( 25-February-2012, 12:10 pm )

Asa cum un om e important nu pentru hainele ce le imbraca, ci pentru ceea ce este, si acest site e important prin scopul sau, acela de a promova comuna, nu neaparat prin designul sau. Insa, schimbarile pe care le aduci sunt binevenite pentru usuratatea de a naviga, de a accesa anuite pagini. Ce apreciaz in mod expres, ca acum fotografiile sunt puse cu dimensiunea lor reala, nu sunt intinse (streth), nici subtiate.
Felicitari pentru reyultatul muncii tale!


● alina ( 25-February-2012, 1:13 pm )

era si pe pagina veche?oricum felicitari.foarte original.


● admin ( 25-February-2012, 1:15 pm )

Deocamdata acest model de pagina va fi postat doar pentru prima pagina a site ului si doar daca el va fi binevenit ca structura si idee. Am vrut sa fie ceva mai dinamic, sa nu fie static, meniul sa fie mai usor de accesat iar informatia din dreapta sa se deschida doar punand mousul pe ea. Partea din mijloc sa fie permanent cu prezentarea comunei care de altfel e ideea acestui site si apoi mai jos celelalte pagini importante ale site ului. Multumesc celor care scriu si apreciaza acest nou proiect de design.


● tot mai bine ( 25-February-2012, 3:01 pm )

hai sa venim cu idei interesante


● de unde atatea idei? ( 12-March-2012, 10:34 am )

mai fartatilor vad ca tare suntem saraci in idei!


● haida-hai ( 12-March-2012, 11:04 am )

zo ca-mi vine sa dau cu clopu de pamnt cand aud cum sforaie toata lumea.
A,poate se sorbeste o portie de somn!


● buna idee ( 14-March-2012, 10:07 am )

mie imi place aceasta idee cu schimbarea paginii, parca e mai dinamic, mai placut. felicitari.


● ideala idee ( 15-March-2012, 10:05 pm )

Idei idealiste au multi idioti ,ideatic e doar acel idealist, ce stie sa faca din materia prima numita vis idei realizabile pe care sa le pragmatizeze.


● adormita din padure ( 23-March-2012, 7:10 pm )

Unii pot sa scrie cate 5 comentarii intr-o ora, altii doar citesc, altii sunt adormiti, iar unii nici macar nu citesc pagina de comentarii. Care cum.

Ce credeti voi: poate cineva sa vina cu o idee stralucita de fiecare data cand este intrebat? Poti sa fii creativ de fiecare data cand doresti? Ori are inspiratia momentele ei trimfale si apare doar in atunci cand te astepti mai putin.


● admin ( 23-March-2012, 8:44 pm )

Am pus paginile cu comentarii in speranta ca cei care citesc acest site si nu sunt putini, vor face comentarii. M-am gandit in special la tinerii care vor sa si spuna ideile, sa vina cu pareri. Din pacate am observat ca a posta un comentariu este destul de greu nu pentru ca le este lene ci pentru ca nu prea au ce spune. Daca nu erau paginile in care sa comenteze ar fi zis ca nu au unde, acum ca au unde nu au ce sa spuna. TRIST DAR ADEVARAT.
Dl Mitrut din Rus merita felicitari pentru ca este activ in comentarii si alti cativa prieteni ai site ului care posteaza comentarii. Dati mi voie sa cred ca in loc sa urmareasca si s a comenteze ce se intampla in comuna lor, cei mai multi tineri sunt pe counter sau metin si posteaza acolo comentarii in timp ce se joaca, evident e dreptul lor sa faca ce vor. E de ras sau e de plans? Si una si alta. Vreti sa va spun sincer ceva? Prefer sa comenteze doar 4-5 pe acest site si s a o faca bine, decat sa posteze o multime aberatii si injuraturi pe care eu sa le sterg ulterior


● eugen barbu ( 25-March-2012, 3:32 pm )

        e-mail : groapa

Roman Local
In sfîrşit s-a astupat celebrra groapă di-naintea cumparativi din Rus,după vreo zece ani de existenţă si tot cam atîte incercari eşuate.Oricum este o mare realizare a primăriei în general si-a consilierilor de Rus în special.Vorba ceie mai bine mai tîrziu ,dicît şohan.Bravo vouă harnici edili!!!
Dar cam pe cînd s-or astupa sumedenia de groape dintre Rus si Sindreşti unde sunt puse două table albastre pe care stă scris ''Drum bun''.Ai măi că bun mai poate hi!!!


● admin ( 25-March-2012, 4:30 pm )

Fara a minimaliza eventuala contributie a primariei si a consilierilor locali din Rus, ar fi bine sa se stie ca acest lucru s-a realizat marti 20.03.2012 dupa ce in data de 18.03.2012 am postat un articol pe acest site : DACA NEPASAREA AR DUREA, cu fotografii despre aceasta groapa. Mai jos reiau acest articol:

DACA AR DUREA NEPASAREA

De cel putin 4 ani in mijlocul satului Rus zace o groapa de 1/1 m , adanca cam tot de 1 m, si care asteapta sa vada cine cade primu. Lasand gluma la o parte este chiar de plans, mai ales ca la 15 metri de groapa este scoala generala Rus cu clasele I-VIII, iar in partea opusa este magazinul de unde elevii isi iau de mancare in pauze.
Se stie ca acolo s-a lucrat la tevi (bransament de apa) dar se vede ca lucrarea dureaza de vreo 4 ani. Momentan sunt cateva scanduri aruncate parca la misto, care oricum nu prea ajuta la nimic.

In aceasta groapa a cazut pana acum o masina care si-a rupt roata, cel putin eu de una stiu, probabil ca or fi fost si altele, dar cu siguranta ca cei care nu stiu zona si calatoresc noaptea pot avea surpriza sa i inghita pamantul.

Cine a inceput lucrarea si cine ar trebui sa o termine ? De ce primaria sau consilierii locali nu se sesizeaza pana ce, Doamne fereste, cade vreo masina sau mai rau, cad copiii care merg la scoala. Nu este o problema care sa o lasi de pe azi pe maine mai ales ca strica aspectul satului si este un real pericol pentru toti cei care circula prin acea zona. Sper ca cineva sa auda sau sa rezolve cumva aceasta problema.

Vad ca atunci cand presa, chiar si locala, reactioneaza se trezeste lumea parca din amorteala de primavara si se pune pe treaba.

Acest articol cu foto puteti vedea la pagina satului Rus : 18.03.2012 - DACA NEPASAREA AR DUREA.GROAPA DIN RUS


● drumaru ( 26-March-2012, 8:35 am )

        e-mail : com-implicare

Precizare;groapa cu pricina nare nimic cu bransamentul,Aeste de fapt un fel de gura de canal facuta pentru a se putea scurge apa ce vine de sus pe sant pe sub drum ,in caz de infundare cu pietris.peste ea trebuia o placa de asa natura incat la nevoie sa se poata luasi sa fie la nivelul asfaltului ca sa treaca roata peste dansa.S-a mai astupat o gura din asta tot cu stadiu de cativa ani laga ograda lui mihai fatu tot atat de neinspirat ,cu o plca inalta si chiar langa asfalt numa bine de dat cu roata.Poate c-ar fi bine sa mai dam si cu capu'.


● aleluia ( 27-March-2012, 6:47 pm )

Ohhh, noooo, s-a acoperit groapa din Rus- simbolul satului, buricul targului. Statea ca o statuie in fata magazinului universal Rus-Napoca. Nu imi vine sa cred ca nu o sa mai am ce arata turistilor care vor veni sa ne viziteze satul natal. Ma voi gandi cu multa nostalgie la anii pe care i-am petrecut admirand neputioncios acest simbol. O sa-mi lipsesca.


● prea-sfintitii ( 27-March-2012, 7:02 pm )

Daca doriti sa aflati cine sunt sfintii zilei, va rugam sa:
"Click pe sfinti pentru Sinaxarul zilei"- a se gasi in pagina principala.
De acum nu ne mai rugam la sfinti, ci dam click pe ei!


● drumaru ( 30-March-2012, 10:36 pm )

Tot vorbesc si se falesc edilii despre''Reabilitarea drumurilor''!Spuneti-mi si mie va rog o ulita,una singura ,in oricare din cele sase sate ale comunei pe care se poate circula cu automobilul decent!?S-au asfaltat ulitele in Chechis,mai bine zis s-au uns cu un piculet de silvaiz .In Rus-Sindresti-Unguras ulitele sunt gata-gata sa fie asfaltate dar numai dupa canalizarea care va fi...cand???.Peste doi trei ani.Asadar nu stam nici pedeparte asa cum se tot lauda primaru si con-zilierii.Dar mai frati crestini din comuna intreaga ia mai luatii la rost cand vin in pre-campanie si campanie sa se roage cu voi la sfintele slujbe si nu-i mai adulati si nimnirati atata!


● ulitaru ( 31-March-2012, 8:44 pm )

stiu eu una....aia spre fabrica de avioane, vezi ca am aflat una....hehehe


● drumaru ( 1-April-2012, 11:23 am )

hiaba razi mai frate nepotul cararilor ,ca aia spre avioane-i sosea nu-i ulita.S-apoi peste doi-trei ani se va rupe si aceea,nici-o grija!Apropo de avioane:este adevarat,se face o hala de vopsitorie?


● Fa binele si da-l pe ape! ( 1-April-2012, 11:49 am )

De mult folos ar fi sa citim din sfanta scriptura"Predica de pe munte"de la Matei.
Daca vrei sa faci un capat de bine,apoi nu trebuie sa-l trabitam,mai ales atunci cand suntem si platiti sa-l facem,adica atunci cand nu ne facem decat datori aceea care-i scrisa in ''Fisa postului"(nu a "postului mare"!)Sa-mi fie cu iertare,dar cred ca precucenicii parinti ,multe ar trebui sa faca si nu fac!


● apropos ( 1-April-2012, 3:03 pm )

In vremea interbelica, cand Romania era boroboata,pe malul Nistrului ,la Tighina,fiinta o manastire cu cel mai mare numar de maicute din toate timpurile Romaniei.Maicutele erau harnice ca niste randunele,se intretineau singure iar in "timpul liber"impleteau cosercute din nuiele de rachita pentu cules fructe.De la o vreme s-a umplut Tighina si satele din jur de cosercute.Atunci maicutele au impletit cosercute si le-au dat pe apa Nistrului,care apoi au fost "pescuite"de catre locuitorii de pe malurile apei pana la Marea cea mare.Fa binele,da-l pe apa, nu te fali: numai asa Domnul te va rasplati!


● infocatul ( 3-April-2012, 6:03 pm )

Am auzit ca primesc amenda daca imi aprind vegetatia. Calcaiele imi sunt in foc, oare cine ma va prinde?


● copilandru ( 5-April-2012, 10:49 am )

Să stai cu tălpile goale pe jeratic incins şi să nu te arzi!Cată nesimţire!Să se petreacă in preajma ta atata ticaloşie şi lipsă de bun simţ şi să nu-ţi pese!Cată indolenţă!


● prunca ( 5-April-2012, 2:37 pm )

Da,a fost plombat.Dar cat o sa tina?Acest drum trebuie neaparat acoperit cu un covor de asfalt compact,altfel manjim lumea cu silvaiz si ne aflam tot timpul in treaba.Da?


● P(R)IMARU ( 5-April-2012, 3:25 pm )

O sa tina pan la alegeri, iar asfaltu o sa l vedeti la pastele cailor iar de manjit o sa va manjesc pe toti dupa ce ies primar.VOTATI MA


● durerea de masea ( 5-April-2012, 5:18 pm )

Cand te doare o masea, astepti sa-ti treaca, inghiti o gura de tuica ca sa te amortesti. Durerea de masea nu dispare, o carie nu se vindeca, doar se adanceste.
Soseaua are si ea cariile ei, rotile care o rod mereu. Orice sosea facuta sanatos va fi supusa eroziunii. Nu e suficient sa o construiesti, trebuie sa o reinnoieste dupa o iarna grea. Plombele cad repede, mai ales cand dintii sunt deja atacati de poluarea cu plumb...
E timpul sa mergem la dentist pt o dantura complet noua.


● noul site ( 5-April-2012, 6:13 pm )

E posibil sa se elimine toate textele care 'zboara' pe noul site?
E o idee sa se compenseze totul in 1-2 pagini? Atunci cand cineva deshide pagina principala, nu trebuie sa dea scroll down ca sa vada toata informatia.
Ca exemplu:
http://www1.pmb.ro/pmb/in dex_en.htm
sau
http://www.berlin. de/


● pruncotanu ( 5-April-2012, 8:12 pm )

vin candidatii la slujbe sa se roage impreuna cu noi.Da?Ei, ce discutii suntem in stare sa purtam cu ei?Ce pricepere,curaj,interese,probleme,s olutii,perspective,etc.le-om pune dupa sfintele rugaciuni,s-apoi functie de cum ne-or convige ,asa-i vom vota."Democratia este un mijloc care ne garanteaza ca nu vom fi guvernati mai bine decat meritam"


● admin ( 6-April-2012, 7:59 am )

In primul rand multumesc ca ai adus in discutie acest subiect. De la bun inceput trebuie spus ca incerc sa tin cont de parerile tuturor iar referitor la mesajul primit fac urmatoarele precizari:

Textele care “zboara” si banuiesc ca te referi la cele din fiecare pagina stanga sus, sunt puse recent deoarece este cel mai bun mod de a face cunoscut toate noutatile aparute, iar acest lucru se intampla pe fiecare pagina pentru ca nu toata lumea intra pe site de pe pagina principal, multa lume cauta ceva pe google si intra pe o pagina cu un sat oarecare, astfel ca nu are cum stii noutatile. Si in plus nu este un aspect static care de multe ori plictiseste ci un aspect mai dinamic . Daca voi gasi la un momentdat un script care sa mi afiseze si altfel noutatile pe toate paginile il voi schimba, dar deocamdata ramane acesta.
Referitor tot la acest subiect, mai trebuie sa reamintesc ca site ul comunei Dumbravita il realizez singur, nu am o echipa de colaboratori cum au site urile centrale sau locale, sunt multe pagini de administrat iar timpul nu mi permite intotdeauna sa ma ocup de ele si de ce sa nu reamintesc : acest site il fac doar din placere si nu dintr o motivatie financiara pentru ca aceasta nu exista, de aceea am schimbat si structura site ului ca sa mi fie mai usor de administrat, mai corect spus am comprimat paginile cu sate care aveau biserica, prezentarea satului, intr o singura pagina in care gasiti informatia mai usor.

Nu am inteles foarte bine expresia : “E o idee sa se compenseze totul in 1-2 pagini? Atunci cand cineva deshide pagina principala, nu trebuie sa dea scroll down ca sa vada toata informatia“, dar probabil ca te-ai referit la partea din dreapta (cu albastru) unde pui doar mous ul pe informative si se deschide, aici am incercat sa fiu mai practic si ca sa citesti o informatie sa nu mai dai click pe ea sa se deschida o alta pagina care ti-ar lua din timp ci pur si simplu pui mous ul pe ea si o citesti. Nu stiu daca ar fi bine sa se compenseze totul in 1-2 pagini pentru ca multi internauti se uita la stirile de sus iar prezentarea satelor ar presupune ca sate gen Chechis, Carbunari sau oricare altul, sa fie in josul pagini si sincer sa fiu fiecare sat cam are ce arata. Un exemplu cu toate satele intr o singura pagina o poti vedea in meniu Diverse/Prezentarea comunei Sisesti.

Multumesc pentru idei si daca in site ti se pare ceva care nu este la locul lui nu ezita sa scrii.


● ovidiu ( 6-April-2012, 8:08 am )

Bine ar fi sa I intrebam cat mai multe pe acesti candidati, dar am eu impresia ca de multe ori avem o “jena” nu neaparat de a pune o intrebare cat mai degraba “oare ce or zice oamenii daca nu pun bine intrebarea si ma balbai” si in plus avem un stil aparte de a pune problema cand vine vorba de vot…am auzit multe expresii gen “oricum nu rezolv nimic daca ma duc la vot ca tot ei ies iar altii nu or hi mai buni” , desigur ca mai sunt si alte expresii dar voi reveni altadata


● cetateanu turgmentat ( 6-April-2012, 9:14 am )

Sigur ca ne balbaim si asta fiindca n-avem exercitiu vorbirii in public,a dialogului,a ne expune ideile in contradictoriu fata,mai ales,de cei de la putere dar mai suntem si comozi ,ca sa nu zic lasi si atunci...ce-i de facut?De ce nu v-a avatati fratilor,intrati in partide si bateti-va sa fiti pe liste ,pe locuri eligibile si atunci o sa vina lumea la vot si n-o sa mai iasa tot "fostii"Ca altfel o sa zicem;Eu n-am cu cine sa votez!


● poemul saptamanii ( 6-April-2012, 12:51 pm )

Dar daca a fi sa mor sa mor
Ca orice pamantea dator
Dar cat traiesc sa lupt cu dor
Sa stau in umbra tuturor
S-aprind faclii in ochii lor
S-astern covor de flori


● antimioritica ( 6-April-2012, 1:35 pm )

Asa-mi vine cateodata
sa dau cu cutitu-npiatra
din piatra sa iasa foc
daca-n lume n-am noroc

Asa-mi vine cateodata
sa las mama sa las tata
sa bat lumea asta roata
care-i lunga da-i si lata
(folclorisme)


● antipatriotisme ( 6-April-2012, 2:15 pm )

Frunza verde pana deasa
Dor de duca ma apasa


● dor de casa ( 6-April-2012, 5:02 pm )

dor de casa
nu te-apasa
pune-mi maica perna in pat
destraini m-am saturat
ca strainu-i casi spinu
mai amar decat pelinu
pelin beau pelin mananc
seara pe pelin m-a culc
dimineata cand ma scol
cu pelin pe-obraz m-a spal

Da "M-am nascut intr-un bordei
Invelit cu paie" de Vasile Militaru,o stiti?


● meloia traiului ( 6-April-2012, 7:57 pm )

trebe citit cat mai multa poezie
si viata o sa devina o melodie

(vezi"Dorinta"de Goga}


● traditii ( 7-April-2012, 2:36 pm )

Care ce stiti despre traditiile de pasti?Cum sarbatoreau parintii si mosii nostri pastele pevremea cand nu aveam automobile,televizoare,internet,mob ile si nici macar curent electric?Informativa si scrieti!


● pasti din trecut, paste spre viitor ( 7-April-2012, 7:37 pm )

Cu singurantza mergeau la biserica cu miel umplut si oua rosii. Iar dupa masa copioasa de pasti, mergeau la udat si beau mult vin.
Si inca ceva special: hainele noi de primavara erau purtate prima data cu ocazia pastelor.
Dar acum cum se sarbatoresc pastele?


● sarbatori ( 7-April-2012, 8:51 pm )

amu se pune accent pe cat e de la moda parfumu care il avem, apoi cum m-oi omeni io cu vin cand ma duc la udat la fete, cum moi duce la disco ca a trecut postul mare si in mai mica masura sa ma duc la biserica cu pasca dar daca ma duc trebe sa am haine noua ca daca nu mor povesti babele


● traditionalul ( 7-April-2012, 8:57 pm )

Dar nu-i vorba cum sarbatorim acum ci cum s-a sarbatorit pe vremuri.Pentru ca sa pricepeti cititi poezia "La pasti"deGeorge Cosbuc


● pe vremuri ( 8-April-2012, 9:56 am )

pai sa ne spuna cei care au trait in acele vremuri si care stiu , sunt sigur ca s-au distrat cu mult mai frumos si sanatos ca acum


● admin ( 8-April-2012, 1:09 pm )

INVITATIE. PROMOVEAZA-TI SATUL

Administratorul site ului comunei Dumbravita lanseaza o invitatie tuturor celor interesati pentru a fi colaboratori ai acestui site. Fiecare localitate din comuna noastra poate avea 1,2 sau mai multi colaboratori care sa contribuie la promovarea satului propriu cu noutati, stiri, articole, foto si video realizate de dvs.

Daca locuiesti in Dumbravita, Rus, Unguras, Chechis, Sindresti si Carbunari esti binevenit in echipa www.dumbravita.nvn.ro iar pentru alte detalii poti scrie pe adresa de mail sindresticomunadumbravita@yahoo.com


● traditionalul ( 8-April-2012, 1:22 pm )

Daintrebati pe bunicii vostri cum se sarbatoreau pastilesi scrieti voi cei tineri ,ca doar n-or scrie ei.Hai sa facem o legatura intre generatii si sa mai si invatam cate ceva!


● nelamurire ( 8-April-2012, 6:08 pm )

Am inteles ca s-au alocat bani doar pentu aductiune de apa nu si pentru canalizare.Care-i adevaru?Bine ar fi daca s-ar face canalizarea.Este o nevoie stringenta fiindca oameni si-au facut groape septice care nu septice,astfel ca reziduurile se scurg in panza freatica si se otravesc ireversibil fantanile.Asadar prioritatea nr.1a comunei este CANALIZAREA.Apoi se pot moderniza ulitele.Da?


● lamurire ( 8-April-2012, 6:30 pm )

se acorda bani pt.canalizare.Oare cand va incepe lucrarea si cat va dura?


● canalizare ( 8-April-2012, 6:35 pm )

din cate am inteles dupa ce se va face licitatia se va incepe la lucru si in max 3-4 ani se va termina canalizarea, OM trai si om vedea


● mini-maxi ( 9-April-2012, 9:49 am )

Daca se zzice maxim 3-4 ani asta electoral inseamna minim,maximum poa sa fie 5-6 ani.Of!


● maximele saptamanii ( 9-April-2012, 6:27 pm )

Femeile frumoase care plang sunt nebune.
Oamenii care se indragostesc sunt condamnati la sinucidere.
Nu sunt raspunsuri atunci cand nu sunt intrebari atunci cand nu sunt dubii


● minime primavaratice ( 9-April-2012, 8:33 pm )

femeile plang cand vreau
femeile rad cand pot
indragostitii mor cu capu in poala
unde nu-i raspuns,vai de intrebare
dubiu este intre bare


● scrie Ioana Lucacel,numa scrie ( 10-April-2012, 11:12 am )

Marea gazetareasa de Dumbrita ,ne-a mai blagoslovit cu un numar .Oamenii de cultura locali s-au prezentat cu colectia intregului arsenal susuoara la generosul domn Iulian ,care l-ea aruncat acolo o coaja de bon de hrana lor cea de toate zilele,Cum au intins laba ,cum le-a cazut revistele.Deschisu-sa o revista la pg.2 un Inalt a descoperit ca" atomul nu este divizibil".La pg.5"Calea Crucii este specific ortodoxa".Pe coperta d-l Iulian ne ureaza de Florii un "Hristos a Inviat"Tot de Dumineca Florilor se publica pastoraliile episcopale.Mai bine mai devreme decat niciodata.Pofta buna colectionari!


● fizicistica ( 10-April-2012, 6:20 pm )

Numai cine n-a terminat facultatea de fizica atomica a universitatii din Ploptis ,nu sti ca atomul se divide in nucleu si electroni.Cine a facut studii la Bontaieni,la universitatea infiintata de "dascalita",iubita lui Goga,stie ca nucleul se compune din protoni si neutroni.Ce-or fi avand toate acestea cu Invierea Domnului Hristos,Cristos sauChristos?!?!?!


● Pastorala ( 10-April-2012, 6:54 pm )

Mitropolitul Ardealului din Sibiu a scris totusi o adevarata Pastorala despre divorturi,concubinaje desfranare.O intrebare:Cine-i cununa,descununa si recununa pe acestia?(vezi Romania libera)


● universitate ( 11-April-2012, 8:33 am )

da de universitatea din bozanta si din preluca ati auzit? nici io


● glume serioase ( 11-April-2012, 10:16 am )

Sunt doua feluri de glume; glume serioase(adica cu efect)si glume sterile(adica sa ne aflam pe ecran)


● raspunsurile zilei ( 11-April-2012, 12:59 pm )

de pasti: nostalgia de trecut ne impresoara. Traim in present, visam la viitor si ne mai aducem aminte si de trecut.

Amintiri din copilarie: abia asteptam sa vina pastele sa am costum nou si sa ma bucur de primavara.

Poezia 'La Pasti' de Cosbuc e grozava, din pacate nu e pe site-ul poeziilor romanesti. Pentru alte inspiratii:
http://www.romanianvoi ce.com/poezii/poeti/cosbuc.php

f izicistica: dar neutronii din ce sunt formati?

in gluma: da? nu

morala zilei: Cine citeste si cine scrie? I learned to write, to delete what I wrote and start everyday again from the beginning.


● zileru ( 11-April-2012, 3:12 pm )

ce zici fa zilerule ca nu-i poezia "La pasti''(vedeti:se zice "pasti"nu"paste",ma rog cine vrea sa pasca...iarba creste)Cautati si invatati!


● La Pasti ( 11-April-2012, 9:30 pm )

Poezia 'La Pasti' de Cosbuc se poate gasi pe:
http://www.versuri-si-creatii. ro/poezii/c/george-cosbuc-8zudtpu/l a-pasti-6zutnou.html

Prin pomi e ciripit si cant,
Vazduhu-i plin de-un rosu soare,
Si salciile-n alba floare
E pace-n cer si pe pamant.
Rasuflul cald al primaverii
Adus-a zilele-nvierii.
Si cat e de frumos in sat!
Crestinii vin tacuti din vale
Si doi de se-ntalnesc in cale
Isi zic: Hristos a inviat!
Si rade-atata sarbatoare
Din chipul lor cel ars de soare.
Si-un vant de-abia clatinitor
Sopteste din vazduh cuvinte:
E glasul celor din morminte,
E zgomotul zburarii lor!
Si pomii fruntile-si scoboara
Ca Duhul Sfant prin aer zboara.
E liniste. Si din altar
Cantarea-n stihuri repetate
Departe pana-n vai strabate
Si clopotele canta rar:
Ah, Doamne! Sa le-auzi din vale
Cum rad a drag si plang a jale!

Biserica, pe deal mai sus,
E plina astazi de lumina,
Ca-ntreaga lume este plina
De-acelasi gand, din cer adus:
In fapta noastra ni e soartea
Si viata este tot, nu moartea.
Pe deal se suie-ncetisor
Neveste tinere si fete,
Batrani cu iarna vietii-n plete;
Si-ncet, in urma tuturor,
Vezi sovaind cate-o batrana
Cu micul ei nepot de mana.
Ah, iar in minte mi-ai venit
Tu, mama micilor copile!
Eu stiu ca si-n aceste zile
Tu plangi pe-al tau copil dorit!
La zambet cerul azi ne cheama
Sunt Pastile! Nu plange, mama!


● arta vs kici ( 13-April-2012, 8:50 pm )

Site-ul comunei s-a preschimbat pentru inviere. Acum putem viziona filme in direct, ploaia cu lacrimi in ochi de sarbatori alaturi de recitalul solo a lui popa Marian si raza photonica de lumina a lui Cristos.
Pace voua, cititorilor!


● poem de weekend ( 15-April-2012, 2:20 am )

A.E. Baconsky - Ruga Tacuta

Ma rog luminii sa coboare
Umbland peste padure ca o boare –
Brazilor adormiti ma plec sa le sarut
Barbile lungi – frunzisului cazut
Pasii mei rari ii povestesc in soapte
Spaime cerbilor de miazanoapte.
Ma rog peregrinului, tristului vant,
Sa uite daca sunt sau nu mai sunt,
Sa poarte printre lacuri mai departe
Viata de pasare a frunzelor moarte –
Ma rog padurarilor sa lase
Deschise usile colibelor joase,
Cararilor ma rog sa ma caute poate
Cand noaptea va fi dusa jumatate,
Si-ntr-un tarziu ma rog Craiului Nou
Sa-mi sape cavoul in timp, in ecou,
Cand raza lui halucinanta, rece,
Pierduta prin vazduh ma va petrece.
Pe urma n-am sa ma mai rog nimanui –
Va creste pe arbori muschiul verzui
Si frunzele-au sa plece si-au sa vie
Cu nesfarsita lor monotonie.


● De profundis ( 15-April-2012, 11:25 am )

Vers adanc,vers stupos ma iclin catre tine batrane bakonski,a.e.multam celui care te-a pus azi aici!


● Imn al învierii ( 15-April-2012, 12:52 pm )

Imn al învierii (Valeriu Gafencu)

Va cheama Domnul slavei la lumina,
Va cheama mucenicii-n vesnicii,
Fortificati biserica crestina
Cu pietre vii zidite-n temelii.

Sa creasca-n inimile voastre
Un om nascut din nou armonios,
Pe sufletele voastre sa se-mplante
Pecetea Domnului Iisus Hristos.

Un clopot tainic miezul noptii bate
Si Iisus coboara pe pamant;
Din piepturile noastre-nsangerate
Rasuna Imnul Invierii sfant.

Veniti crestini, luati lumina
Cu sufletul smerit, purificat;
Veniti flamanzi, gustati din cina,
E nunta Fiului de Imparat.


● Hristos a înviat! ( 15-April-2012, 12:54 pm )

Hristos a înviat!

Hristos a Înviat! Ce vorbă Sfântă!
Îţi simţi de lacrimi calde ochii uzi
Şi-n suflet parcă serafimii-ţi cântă
De câte ori creştine o auzi.

Hristos a Înviat în firul ierbii,
A înviat Hristos în Adevăr;
În poieniţa-n care zburdă cerbii,
În florile de piersec şi de măr.

În stupii de albină fără greş,
În vântul care suflă mângâios
În ramura-nflorită de cireş
Dar vai, în suflet ţi-nviat Hristos?

Ai cântărit cu mintea ta creştine
Cât bine ai făcut sub cer umblând,
Te simţi măcar acum pornit spre bine
Măcar acum te simţi mai bun, mai blând?

Simţi tu topită-n suflet vechea ură?
Mai vrei pieirea celui plin de Har?
Ţi-ai pus zăvor pe bârfitoarea-ţi gură?
Iubirea pentru semeni o simţi jar?

O, dacă-aceste legi de-a pururi Sfinte
În aur măcar azi te-au îmbrăcat
Cu serafimii-n suflet imn fierbinte
Ai drept să cânţi: Hristos a Înviat!


● Poemul saptamanii Dilema veche ( 15-April-2012, 3:03 pm )

Căci eterne sînt ale lumii toate (Mihai EMinescu)

Marea singură lin se plînge-n durere,
Ea îşi spune de mult şi taina şi jalea-i
Vai! de o mie de evi se zbate şi-şi spune
Singurătatea.

Pînze albe-atîrn` fluturînd pe mare,
Tremur unde-adînci de corăbii negre,
Între val şi cer scuturînd din aripi
Pasărea zboară.

Veşnic apa-i stă şi deasupra stele
Veac de veac stînd sus luminează blînde,
Numai vieţi ce trec, nimicirii date,
Zboară în stoluri.

Căci eterne sînt ale lumii toate:
De se nasc, mor tot pieritoare forme,
Dar cu toate au înăuntru viaţa
Păsării Phoenix.


● cum e corect ( 15-April-2012, 3:35 pm )

pasti sau paste;Hristos sau Cristos.Ce suntem :hrestini au crestini?Christos a inviat!


● corect ( 16-April-2012, 3:34 pm )

pasti, Hristos, crestini


● toma ( 16-April-2012, 4:24 pm )

pe ce te bazezi


● corect ( 17-April-2012, 11:31 am )

Hristos se scrie cu «H», deoarece acest nume provine din limba greacă. Ne ghi­dăm după prima Evan­ghe­lie a Sfîntului Apostol şi Evanghelist Marcu scrisă în limba greacă. Aici apare Hris­tos cu «H». Cu toate că sîntem un popor latin, cultura românească a fost influenţată în mare măsură de cea grecească. De aici am preluat numele Mîntuitorului.”


● necredinciosul ( 17-April-2012, 7:15 pm )

daca crestin vine dela Cristos?Noi parca mai mult zicem Cristos,nu?Cristos a inviat!sau zicem;Hritos a inviat?Se pare ca Cristos e mai"pe limba"decat Hristos!nu?nu asa vi-se pare?Sau numai mie-mi pare?Oi fi eu imburdat spre latinitate precum Eminescul cel formator de limba romana?...poate!


● perfectionistul ( 17-April-2012, 8:58 pm )

Suntem niste perfectionisti. O fi cu H sau doar cu C sau poate amandoua? Poate pana la urma nu mai conteaza, toate sunt corecte depinde de origine.
Sa nu uitam cand tintem spre perfectionism sa nu uitam esenta.


● technologia ( 17-April-2012, 9:05 pm )

Ma intreb de multe ori cum ar reactiona bunicii mei daca ar trai azi si ar avea sansa sa vada technologia de azi. Cum functioneaza un calculator, cum accesam intern etul pe i-pones and i-pads. Si mai ales cum viata ni s-a transformat. Oare cum ar reactiona?

Dar noi? Oare noi ne-am imagina o viata fara calculator. Fara acces la internet oriunde am fi?

Va scriu acum din trenul international spre capitala europeana.


● bunicul ( 17-April-2012, 10:24 pm )

Nu stiu bunicii tai cum ar fi, dar bunicul meu e curios din fire. Ii place sa se uite la noi cand folosim internetul si se tot mira cat de practic poate sa fie. Doar ca mereu ne spune: 'Apoi io noi hi in stare sa butonez ca voi in veci'. Adevarul e ca nici parintii mei nu ma pot intrece la orice joc pe calculator am incerca.
Cred ca noi suntem generatia pro, ne-am nascut cu tastatura in mana si cu cablul de la mouse in loc de ombilic.
Oricum interesanta intrebarea ta despre cei care nu mai sunt si n-ar fi visat vreodata ca o sa ajungem atat de departe cu technologia.


● Ati tinut post? ( 17-April-2012, 10:59 pm )

O intrebare simpla, cu un raspuns complex. Limba asta romaneasca tare greu e la mine. Vedeti video'l de mai jos

http://www.youtube.com/watch ?v=N8kQ7QetkdQ&feature=share


● pentru admin ( 18-April-2012, 8:36 pm )

Multumesc pentru raspunsurile referitoare la sugestiile pt noul site. Inteleg ca pagina este realizata doar de o persoana, si noi toti apreciem efortul pe care il faci. Sugestiile nu au fost intentionate ca o critica ci doar ca o observatie pt imbunatatirea site-ului. Daca ai posibilitatea sa implementezi unele dintre sugestii- ar fi grozav.

Stirile care sunt plasate in partea stanga sus sunt ok, doar cele din dreapta, cu albastru, sunt mai greu de accesat. Daca dai click pe una dintre ele, pozitia anuntului/informatiei se schimba. Ca sa il gasesc din nou, trebuie sa-l caut- si il voi gasi intr-o alta positie in pagina. La asta m-am referit cand am mentionat ca toate zboara. Poate e o idee sa pastrezi anunturile cu albastru, dar daca dai click pe una dintre ele, o noua pagina(ideal in acceasi widow) se deschide doar cu anuntul respectiv.

Vorbind de deschiderea unei noi pagini, de fiecare data cand vrei sa vezi informatii despre un sat, articole sau comentarii, informatia se deschide intr-un nou tab. Daca dai 5 click-uri, ai deja deschise 5 taburi in internet explorer. Ceea ce nu e prea convenabil si mai ales elegant. Poti sa schimbi aceasta setare ca sa ramai in acelasi tab de fiecare data cand dai click?

Compensarea in 2 pagini se referea la pagina principala. Aici apare, de exemplu, a lista intreaga de intrebari (cu rosu). Acestea s-ar putea compresa intr-o singura sectie 'chestionar': dai click si apar toate intrebarile- in loc sa fie rasfirate pe toata pagina principala.

Iar daca vrei sa pastrezi anunturile publicitare, pune-le la sfarsitul paginii- astea sunt mai putin importante decat anunturile si informatiile despre comuna ;)

In rest toate bune si mersi din nou pt eforturile pe care le faci ca sa intretii aceasta pagina. Vom mai scrie si ne vom bucura in continuare de poeziile si articolele de pe site.


● admin ( 19-April-2012, 7:46 am )

Sugestiile nu le-am luat ca o critica doar ca am vrut sa fiu inteles bine. Referitor la stirile din dreapta (cele cu albastru) aici intr adevar este o mica problema si va trebui sa o remediez macar pe pagina principala. Se poate schimba ca sa ramai in acelasi window doar ca ideea era sa ramana pagina principala separata in momentul in care de ex vrei sa faci un comentariu. Pagina “CHESTIONARE” probabil ca o sa o pun cat de repede pentru ca intr adevar parca incurca si mai ales se incarca mai greu pagina cu acestea. In rest mersi pt sfaturi, chiar aveam nevoie sa ma mai traga cineva de maneca si sa mi arate unde, cum si ce sa mai schimb ca cititorii sa acceseze mai usor informatia. Te mai astept si cu alte idei.


● raspuns la raspuns ( 19-April-2012, 8:32 pm )

Ma bucur ca unele aspecte ale site-ului se pot schimba. Mersi de raspuns si succes in continuare. Noi te vom sustine chiar daca doar virtual cu articole si idei postate la comentarii.


● ovidiu ( 19-April-2012, 8:42 pm )

Multumesc pentru sustinere si poate ca voi avea nevoie de sustinerea voastra si altfel decat virtual. Va voi anunta, probabil, despre ce este vorba peste cateva zile.


● admin ( 22-April-2012, 5:22 pm )

intre timp am facut cateva modificari la site astfel : incepand cu stirea din 18.04.2012 toate art vor avea o pagina separata si in acelasi tab, iar stirile din dreapta (cu albastru) se micsoreaza astfel ca atunci cand le accesati nu mai zboarta in asa fel sa nu mai poata fi gasite, chestionarele au o pagina noua unde puteti vota, anunturile publicitare sunt puse mai jos, pe prima pagina in asa fel sa nu afecteze vizualizarea noutatilor. Pentru moment cam atat, voi mai reveni cu alte mici modificari pe parcurs.


● Situatiunea ( 25-April-2012, 5:16 pm )

Situatiunea in ziua de azi cu cea din 1986 cand eram si eu pioner nu difera cu mult. Pe vreamea ceea eram pusi sa culegem frunze de dud, iar cateva sali de clasa au fost ocupate de niste viermi de matase care probabil doreau sa studieze si ei matematica. Azi langa globul pamantesc de pe dulap se aduna goazele numite mai pe domneste peturi. Avantajul ca ai un glob rotund care se roteste pe dulap e ca daca vrei sa pleci si nu stii unde, s-ar putea sa te ajute el.


● palisandrul ( 26-April-2012, 11:22 am )

Sigur ca ne ajuta globul rotund sa ne alegem viitoarele destinatii. Iar peturile trebuie si ele adunate si nu aruncate pe marginea drumului. Pionerii de azi trebuie sa fie instruiti. Astfel nu vom mai fi necesare campaniile de curatare a drumurilor si a raurilor.


● vierm de voluntar ( 26-April-2012, 8:53 pm )

Da, da, imi aduc aminte de culesul frunzelor de dud pt viermii de matase. Eram obligati sa o facem, dar era considerata actiune de voluntariat... ce vremuri!
Oare in ziua de azi e fel de munca voluntara facem?


● noi nu facem ( 27-April-2012, 2:45 pm )

Pai in ziua de azi nu mai facem voluntariat. De fapt nu am facut niciodata- poate si din cauza de lenevie. Noua ne place sa facem vountariat numai platit- ca de aceea se numeste voluntariat. Cand luam pe cineva in masine de la stop, cerem bani- caci noi nu facem nimic pe gratis. Inspiri- 1 euro, expiri- alti 2 euro...


● poemul nocturn al saptamanii ( 28-April-2012, 5:12 am )

Cucerire - Ion Barbu

De-a lungul nepăsării acestei reci naturi,
Spre nevăzutul unde arpegii de fanfare
Desfac în foi sonore o limpede chemare
Vom merge în armură de fier, încinşi şi duri.

Ca nu cumva sub dârza trufie ostăşească
Să se adune umbra sau plumbul unui nor,
Vom încrusta viziuinii aprinsul Kohinor
Şi vom lăsa ca ochiul de foc să ne orbească;

Un somn năuc ne-o duce pe drumul mort, îngust,
Dar fiinţa noastră pură desprinsă de gândire
Va asculta cum sparge a orei îngrădire,
Cum urcă din adâncuri un mare imn august.

Şi-ntregi în trâmbiţarea de dincolo de vreme
Şi năzuind înalte şi albe biruinţi
Ne vom zvârli prin larma asaltelor fierbinţi
Mai sus de noi... în largul destinelor supreme…


● Bata(e)lunca ( 6-May-2012, 12:40 pm )

EXERCITII DE (NE)MURIRE
Nu e bine sa traiesti ci sa traiesi bine (Seneca)
De-oi trai sa-mi traiesc traiu,dac-oi muri s-ajung raiu(badea PantealuiMon)
Nu de moarte mi-e frica ci vesnicia ei ma ingrozeste(Vlahuta)
Somnul ar folosi la ceva daca,de fiecare data cand adormim,am face un exercitiu,o repetitie a mortii;dupa cativa ani de antrenament,moartea si-ar pierde orice prestigiusi nu ne-ar mai aparea decat ca o formalitate ori ca o tracasare.(Cioran)
Nu-mi da Doamne zile multe/Sa-mi aldeasca paru-n frunte/Da-mi doamne mai putinele/Sa-mi tihneasc-a trai-n ele(folclor)


● continuare ( 6-May-2012, 1:29 pm )

Cand ai venit pe lume ,tu ai venit plangand
Amicii ce te asteptau,te-au intampinat razand
Sa traiesti astfel incat cand te vei stinge,
Sa parasesti razand amicii ce te-or plange(eminescu)
As muri da nu acuma
la toamna cand a da bruma
cu mana-n san la Cristina

De-s muri cand as hi bat
batar n-as hi suparat

De-as muri primavara
pasarile m-ar canta
randunelele m-ar duce
mandrele mni-ar pune cruce(folclor)

Traiesc acei ce vor sa lupte
Iar cei fricosi se plang si mor
De-i vezi murind,sa-i lasi sa moara
Caci moartea e menirea lor(Cosbuc)

As trai, da n-am cu cine
As muri,moartea nu-mi vine

Dau-ar Dumnezo o boala
Omu suparat sa moara
Sa traiasca cui e bine
Sa se sature de lume
Cui-e bine sa traiasca
De lume sa se hraneasca(folclor)

Veniti dupa mine tovarasi
ca maine am sa mor
dar am sa va las mostenire superbul meu craniu
din care sa beti
vin cand vreti sa traiti
si venin cand vreti sa muriti(Blaga)

Tat ase zice doru
Ca de el moare omu
minte doru ca on cane
ca de el nu moare nime(folclor)

Da doamne sa mor desara
pa mani sara sa indiu iara
s-aud lumea ce vorbeste
mandra pa cine iubeste(folclor)


● antrenamentul sufletului ( 6-May-2012, 5:57 pm )

ASAtraiul cand ti-se uraste
lasa totul si iubeste
de te doare o boala grea
nu te plange,taci si bea
iar vreun dor de te framanta
ca sa te mangai tu canta
trei aceste leacuri sant
sufletului pe pamant
tu sa incerci cu toate trele
si de n-afli leac in ele
mori!si nu trai nebun
mori,ca numai mort esti bun(GHICI DE CINE-I )


● o fii ( 7-May-2012, 12:04 pm )

cosbuc?


● obsesii ( 7-May-2012, 12:13 pm )

sunt inca viu
sunt inca-aici
sa rad sa cant si sa si plang
iar negura de sub pamant
sa-mi fie balt de flori
in raul celor trecatori
sunt ingrozit si sunt speriat
de moarte nime-ni n-a scapat
dar daca te impotrivesti
mai multe zile nu traiesti
la ce sa te mai zvarcolesti
de spaima ei


● antrenorul de suflete ( 7-May-2012, 12:25 pm )

sigur ca-i Cosbuc.Da ata-i de tine?
mai vezi si pe Goga cu"Canta moartea la fereastra"


● Aristide the Just ( 7-May-2012, 1:58 pm )

da de cine ca doar n-o fi de Vittoria Colonna, ca ea nu mai scrie poezii demult


● lelea Aristina ( 7-May-2012, 4:17 pm )

noa bine dara om mai hi noi laolalta sapi om m,ai vide cum ahi ca pan-amu o fo cum o fo da deamu inainte nustiu cum a hi
Fa bine mandra si iarta
N-am putut hi laolalta

Laolalt-am putut hi
Da nu m-ai stiut ibdi


● comentarii la romana ( 8-May-2012, 8:08 pm )

E usor a scrie versuri... dar mai usor e sa le critici. Daca n-ai talent, dar nici nu vrei sa stai deoparte, exista o singura solutie: fii critic literar!

Noi invatam 'comentarii' la l. romana: poetul/poeata a vrut sa spuna asa si asa si asa mai departe. Le memoram, le transcriem repede la examene fara sa le stim intelesul si apoi... le uitam.

Oare nu ne-am dezvolta mai mult creativitatea daca am interpreta singuri intelesul poeziei sau a prozei. 'Comentariile' sa devina personale, expunand ceea ce simtim NOI cand citim un text.

Voi ce credeti?


● zece cu steluta ( 9-May-2012, 2:40 pm )

dar atunci cum ii evaluam pe elevi? sincer nici poetul nu stie ce-a vrut sa zica, dar stie ca are ceva de zis


● promov ( 9-May-2012, 2:45 pm )

case mari portocalii si fantani darapanate


● cuptor pe lemnte ( 9-May-2012, 2:49 pm )

atentie la cuptorul din poza 14


● critica critici critice ( 9-May-2012, 3:51 pm )

Banuiesc ca cei ce scriu versuri aici ,create de ei ,de scriitori consacrati sau din folclor,selectate dupa gustul si priceperea fiecaruia,nu o fac ostentativ ci pentu delectarea lor si a celora ce citesc comentariile acestei pagini.Asa ca:scriti baieti numai scriti sau numai scriti baieti?


● critica criticii ( 9-May-2012, 6:42 pm )

Cei care scriu poezii aici sunt bineveniti si nicidecum criticati. Se pare ca e dificil sa comentam ceva aici fara sa fim interpretati exact pe dos!


● evaluare la patrat ( 9-May-2012, 6:44 pm )

eu zic ca elevii ar putea fii evaluati nu dupa cat de bine au memorat cateva pagini, dar dupa creativitate. Iar creativitatea e intr-adevar relativa. Notele la romana nu se pot acorda la fel de precis ca si cele de la matematica. De acceea creativitatea trebuie stimulata si apreciata.


● memorialul bucuriei ( 9-May-2012, 9:51 pm )

nu cred ca-i bine sa acatam in memorie.oare poti crea fara memorie?Sau poti trai far memorie?Pote ca memoria este seva inteligentei.Eterna bucurie este sa ti minte cat mai mult din tot ce ai citit/auzit/vazut.Nu cred ca creatia esteproprice uitucilor.Cei care uita de la gura pana la nas nu lasa mare lucru in urma lor.Candva se faceau concursuri de memorie care constau in a reda cat mai mult dintr-un text. Petre Tutea(pe care eu am avut marele noroc sa-l cunosc personal)in tineretea sa a castigat detasat un concurs de memorie ,redand cateva pagini citite la prima lectura.Ce ati zice daca am organiza asemenea concursuri?Deci memorati baieti memorati!


● replica la memorie ( 10-May-2012, 8:38 pm )

Un concurs de recitat poezii ar fi binevenit. Mai ales ca sunt multi care ne incanta cu poezii aici pe site. La un astfel de concurs, nu doar vom arata ca putem sa retinem versurile, dar si stim sa le dam culoare lor prin recitare.


● memorie vs creativitate ( 10-May-2012, 8:52 pm )

Memoria: sigur e o calitate deosebita sa retii cuvant cu cuvant cateva pagini dupa doar o lectura. Dar e si suficient? Suntem in stare sa si intelegem ceea ce cuvintele ne spun?

Elevii sunt incurajati sa reproduca pagini intregi de cometarii, dar oare cati dintre ei poate au citit opera literara si au incercat sa o inteleaga? Comentariile se memoreaza, se expun si apoi se uita.

Daca am reusi sa interpretam o poezie, sa ni se permita sa ne expunem crezul si sa ne dezvoltam imaginatia- atunci doar am deveni mai creativi.

Cred ca nu e doar suficient sa desenezi din nou un tablou de Rembrandt, ci sa creezi unul special, original. Asta ar trebui sa insemne creativitate.


● out-of-the-box thinking ( 10-May-2012, 9:47 pm )

Oare este creativitatea o calitate pe care o primim de la natura? Sau putem sa fim educati sa devenim creativi? Putem oare sa gandim out-of-the-box, cum zic englezii, tot timpul? Putem oare sa-i ordonam cuiva sa fie creativ acum si aici? Oare cum dezvoltam creativitatea copiilor nostri? Voi ce credeti?


● amintiri din copilarie ( 10-May-2012, 9:57 pm )

Eu nu stiu cum a fost copilaria voastra, dar a mea a fost una speciala. Cand am vazut comentariile de aici despre poezii si comentarii la romana, mi-am adus aminte de copilarie si de orele de romana. N-am sa uit recitarea luceafarului in aroma de alcol. Caci profa mea de romana era mereu sub ebrietate. Si n-am sa uit ca am primit la bac dacia literara la oral- si l-am trecut cu 10 pentru ca am turuit un comentariu. Supraveghetorul nici nu m-a lasat sa termin ca a fost convins ca eram pregatit. Ah, si chinul de a-l citi pe sadoveanu' cel plictisitor in vacantele de vara. Mai bine cu rebreanu si cu Ionu' cel hapsan de mosie. Acum il citesc pe Shakespeare si as vrea sa il recit la concursul de poezii propus de voi.


● memorie &creativitate&ratiune&logica ( 10-May-2012, 10:11 pm )

Toate inmanunchiate duc la intelepciune.Pai aceea nu-i memorie care te slujeste doar cat tine examenul.Era pe vremea mea un cantec:Cine a iubit nu uita/Cine uita n-a iubit.Tot asa si cu memoratu/invatatu.Cum poti sa uiti ceeace ai iubit/memorat/invatat?Cum poti s-o uiti pe Nana,teorema lui pitagora/Tales/Hospital/triunghiul lui Pascal/cele trei legi a lui Newton,scisoarea a treia si celelalte,structura atomica,celula vie si mai ales prima iubire
Ramai deci tu,ramai cu bine
Ramai cu suflet linistit,
Caci un dor trece si altu vine
Si-om uita ca ne-am iubit

Cine a scris aceste versuri s-a inselat amarnic!
Ghiciti cine a fost!


● ghicitorul ( 11-May-2012, 2:22 am )

Cine sa fie oare? Veronica Micle?


● Aristide the Just ( 11-May-2012, 2:36 am )

Pentru creativitate la limba romana ni se cerea sa scriem compuneri.Creativitatea vine de la sine nu trebuie fortata. Copii mai creativi nu o sa se rezume doar la comentariile memorate oricum. Chiar daca nu vor mai exista comentarii, elevii care nu vor sa invete nu vor citi si vor lua nota patru, simplu. Iar la sfarsit oricum profesorii o sa-i treaca pe toti ca sa aibe elevi si in urmatorul an. Comentariile sunt pana la urma o problema minora a sistemului defectuos de invataman romanesc. Pana la urma unii elevi nici macar nu memoreaza un cometariu ci il copiaza direct din caiet in timpul examenului.


● copy - paste ( 11-May-2012, 7:47 am )

aproape totul se face copy paste de pe goagal, nu mai vezi copii care sa se streseze ca nu stiu sa faca compuneri...da pe goagal si gasesti tot...si cei mai dureros este ca profesorii accepta tacit acest lucru


● Dascalul ( 11-May-2012, 7:29 pm )

Profesorii de azi ,in cea mai mare masura.sunt copi(ator)ii de ieri!


● totul se schimba ( 11-May-2012, 7:37 pm )

Poate ca suntem noi mai batrani si nu realizam ca lumea se schimba. Totul devine la indemana oricui pe google. Pana si cum sa copiezi poti sa afli pe un site special. Romanul nu e frate cu, codrul ci cu fituica.


● Ovidiu ( 12-May-2012, 9:29 pm )

Ciocotisan Daniel Ovidiu (administratorul acestui site), candidez din partea Partidului Ecologist Roman (PER) – com.Dumbravita pentru consiliul local. Materialul il puteti vedea pe prima pagina a site ului


● poetesa ( 12-May-2012, 9:36 pm )

Europa,Europa
te simt aproape,te simt adanc in mine
(Veronica POrumbacu)
vironica,vironica
eu credeam c-o ai mai mica
dar marturisirea-ti clara
din revista literara
dovedeste elocvent
ca-n chestia dumitale
de marimi fenomenale
intra intregul continent
(Baranga)


● votant ( 13-May-2012, 2:33 am )

Ovidiu de ce nu candidezi de primar?


● poetesa ( 13-May-2012, 9:41 am )

Alei draga,alei mica
alei scumpa vironica
vremea trece ,frunza pica
si din ura ce ne strica
noi ne alegem cu nimica

macar cine ce gandeste
altul alta indragrste
inima-mi pe cat traiesste
tot la tine se gandeste

Alei mica,alei draga
cine vrea sa ne inteleaga
vaza frunza cea pribaga
ce-i ca viata noastra intreaga
si nimic n-o sa se aleaga

Asta da adevar adevarat si nu acela "c-om uita ca ne-am iubit" cum a zis,sigur ca da,Vironica Micle cea care s-a maritat la paispezece ani.


● ecologistul ecologic ( 13-May-2012, 12:41 pm )

Ce bine ar fi daca cei de la UAC in colaborare cu ce care-i sustin ar ar avea initiativa de a planta un sir de plopi,in numar impar(fara sot) pe langa gardul tarinii dinspre sat,care peste cativa ani ne-ar proteja vederea de aceea uriasa bosca de pe imas si am putea privi in tihna orizontul rosu dinsre soarerasare.


● Alegatorul ( 13-May-2012, 1:33 pm )

Ce bine-ar fi daca in aceasta campnie,candiatii ar veni la casa comunala pentru a se sfatui cu alegatorii si la biserica sa marga ca orice om de rand,egal inaintea Tatalui ceresc,sa-si intimideze piosenia,bunacrestinatate de bine si drepti crestini.Acolo,la Camin,am putea discuta deschis care sunt pioritatile si nevoile comunitatii.Ar putea veni sa zicem candidatii de primar in grup si astfel pusi fatainfata,i-ap putea mai bine direge valoric.Buna ideea cu plopii fara sot.ce ziceti candidatilor eco???


● poemul electoral ( 13-May-2012, 6:16 pm )

Ursul şi vulpea Grigore Alexandrescu

"Ce bine au să meargă trebile în pădure
Pe împăratul tigru când îl vom răsturna
Şi noi vom guverna,
Zicea unei vulpi ursul, c-oricine o să jure
Că nu s-a pomenit
Un timp mai fericit."
- "Şi-n ce o să stea oare
Binele acest mare?"
Îl întrebă.
- "În toate,
Mai ales în dreptate:
Abuzul, tâlhăria avem să le stârpim,
Şi legea criminală s-o îmbunătăţim;
Că ;ci pe vinovaţi tigrul întâi îi judeca
Ş-apoi îl sugruma."
- "Dar voi ce-o să le faceţi?"
- "Noi o să-i sugrumăm
Ş-apoi să-i judecăm."
Cutare sau cutare,
Care se cred în stare
Lumea a guverna,
Dacă din întâmplare
Ar face încercare,
Tot astfel ar urma.


● ovidiu ( 14-May-2012, 7:45 am )

@votant :
In primul rand scuze ca nu am raspuns mai repede, duminica am avut ziua de nastere si am fost cam ocupat. Referitor la candidatura de primar pot sa spun ca PER nu are anul acesta candidat la primarie dar si asa, dupa ce mi-am evaluat putin sansele mi-am dat seama ca cel putin la aceste alegeri sansele sa am un castig sunt mici tinand cont ca in general majoritatea populatiei din comuna nu ma stie personal. Pana la urma nici asta nu ar fi fost o problema, cea mai mare problema este ca m-am decis sa candidez cam cu 2 luni inainte de alegeri ceea ce este foarte tarziu.


● ovidiu ( 14-May-2012, 7:51 am )

@alegatorul : Bine ar fi sa avem cat mai multi pomi plantati de a lungul drumului, dar din pacate unii stiu doar sa le defriseze in 10 min uitand cati ani ii trebuie unui arbore sa ajunga la varsta exploatarii. Ideea este foarte buna si chiar m-am gandit si eu impreuna cu dl Cernestean sa avem o actiune impreuna cu cativa voluntari, nu stiu cum va fi receptata ideea


● fata in fata cu realitatea ( 14-May-2012, 7:20 pm )

bine zice alegatorul aici: dorim sa-i vedem pe noii candidati la o dezbatere publica, ca sa stim si noi cu cine sa votam.
Ovidiu: la fel si pentru candidatii de consilieri. Ca sa castigi vizibilitate nu-i tarziu, chiar daca te-ai hotarat tarziu sa candidezi.


● votant fara buletin ( 16-May-2012, 3:23 pm )

Ideea era sa fie cat mai multi candidati proaspeti sa avem de unde alege. Iar daca nu candidezi deloc sansele sunt din start zero. Probabil ca actualul primar e bine inradacinat, dar asta nu inseamna ca nu pot aparea surprize.


● cetateanul cu mintea treaza ( 16-May-2012, 7:21 pm )

Pai bine mai barbatii tineri,scolati,instruiti,harnici gospodari,cu neveste licentiate,dar si voi nevestelor ai acestei comune cu toate aceste calitati,de ce mai fratilor,mai consatenilor ,mai dragilor,de ce mai oameni buni,dece ma ,ca acu va iau la palme,dece acceptati sa va puna partidele pe liste in coada,dupa cei depasiti de vreme,dupa cei de care s-au urat pana si scaunele primariei,dece nu v-ati luptat sa fiti primii pe liste ca sa pot si eu vota,a m-am saturat de Belii,de alde padurarii,de mileni,de pascalai si altii cu gura plina de tocana cu branza campano-floro-mitici de Fisculas,dece ma ha,dece??/!!!


● dezbaterea publica ( 17-May-2012, 9:07 am )

Dezbaterea publica este o idée buna, dar sincer cel mai bine este intalnire dupa slujba de duminica cu cei prezenti si in plus prin sat la fiecare in parte. Din pacate realitatea este ca cei mai “batrani” conduc aceste partide si nu prea ai loc de ei, dupa cate vad nici acum nu lasa pe cei tineri sa se afirme si iar si-au depus candidature. Pai in cazul asta normal ar fi sa alegem dintre tinerii care sunt cat de cat pe locuri eligibile.


● Codrina ( 17-May-2012, 12:55 pm )

Un om politic in general stie care e scopul lui si stie foarte bine si mijloacele de care trebuie sa se foloseasca ca sa isi indeplineasca visul de a fi ales. Asta nu inseamna ca va satiface dorintele tuturor. De cele mai multe ori scopul si rolul unei functii in administratia publica este departe de asi atinge obiectivele si obligatiile. Plafonarea intr-un mediu acid fie chiar si pentru un tanar primar este inevitabila de cele mai multe ori. Sunt doua cai vicioase: lipsa de autoritate (care este adesea asociata cu incapacitatea de a te face respectat) si abuzul puterii.


● di care lei ( 21-May-2012, 9:23 pm )

co ars horincia din unguras paguba in ptitoi da in ce fel de lei,noi ori veti 20 000?


● Poemul saptamanii ( 22-May-2012, 1:19 am )

Prietenilor mei: Oamenii

macar cazanele de cupru
se odihnesc acum in fum
precum incendiul unui lucru
ce lasa-n urma numai scrum

vai voua celor patimasi
ce v-oglinditi viata in ele
mai bine-un tanar cibanas
s-adape turmele de miele

horinca nu-i deloc ca mierea
si cei ce-o gusta se-otravesc
altetea ei e doar durerea
strivind pe toti ce ii slujesc


● hoarea si horinca ( 23-May-2012, 8:52 am )

horinca vine dela hoare,hoare vine dela Terpsihora zeita dansului la vechi greci ca pe
grecii contemporani ii joca criza.

Horincuta din oiaga
cand te beu lumea mni draga
decand beu horincuta
deatunci mni dulce gura
horincuta si paharu
stampara doru s-amaru
horincuta dece-i buna
de baut sara pe luna
cu mandra care-i nebuna
horica verde am baut
de-am fost beat mni s-o sazut
horinca verde oi mai be
de-oi si bat mni sa side

doamne ca alduita mai i si horinca asta:la frig nu indeata,la caldura nu sa sarbezeste ,dice sta deace-i mai buna,api cum bei apa dupa ie,nu bei nici dupa tocana cu branza


● hoarea si horinca ( 23-May-2012, 8:53 am )

horinca vine dela hoare,hoare vine dela Terpsihora zeita dansului la vechi greci ca pe
grecii contemporani ii joca criza.

Horincuta din oiaga
cand te beu lumea mni draga
decand beu horincuta
deatunci mni dulce gura
horincuta si paharu
stampara doru s-amaru
horincuta dece-i buna
de baut sara pe luna
cu mandra care-i nebuna
horica verde am baut
de-am fost beat mni s-o sazut
horinca verde oi mai be
de-oi si bat mni sa side

doamne ca alduita mai i si horinca asta:la frig nu indeata,la caldura nu sa sarbezeste ,dice sta deace-i mai buna,api cum bei apa dupa ie,nu bei nici dupa tocana cu branza


● hoarea si horinca ( 23-May-2012, 8:54 am )

horinca vine dela hoare,hoare vine dela Terpsihora zeita dansului la vechi greci ca pe
grecii contemporani ii joca criza.

Horincuta din oiaga
cand te beu lumea mni draga
decand beu horincuta
deatunci mni dulce gura
horincuta si paharu
stampara doru s-amaru
horincuta dece-i buna
de baut sara pe luna
cu mandra care-i nebuna
horica verde am baut
de-am fost beat mni s-o sazut
horinca verde oi mai be
de-oi si bat mni sa side

doamne ca alduita mai i si horinca asta:la frig nu indeata,la caldura nu sa sarbezeste ,dice sta deace-i mai buna,api cum bei apa dupa ie,nu bei nici dupa tocana cu branza


● poemul saptamanii ( 29-May-2012, 6:43 pm )

De-abia plecaseşi - Tudor Arghezi

De-abia plecaseşi. Te-am rugat să pleci.
Te urmăream de-a lungul molatecii poteci,
Pân-ai pierit, la capăt, prin trifoi.
Nu te-ai uitat o dată înapoi!

Ţi-as fi făcut un semn, după plecare,
Dar ce-i un semn din umbră-n depărtare?

Voiam să pleci, voiam şi să rămâi.
Ai ascultat de gândul cel dintâi.
Nu te oprise gândul fără glas.
De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi rămas?


● am plecat cu coasa ( 30-May-2012, 6:19 pm )

altii pleaca cu pluta asa ca la comentarii ramane pustiu ,dintre cati am fost aseara am ramas numai noi doi si doar din cand in gand


● Inghetzatul ( 7-June-2012, 11:12 am )

Ore si in america deseneaza copiii pe asfalt in curtea fabricilor sau de unde o fi rasarit aceasta traditie. Noi copii de la tara am devenit traditional copii ai asfaltului. Mai bine am fi mers pe camp sa culegem flori sau in padure sa culegem ciuperci. Activitati de plastic turnate-n aluminiu. Sa respire copiii mai de aproape noxele emise de fabrica.


● anonim spania ( 11-December-2012, 12:52 pm )

de ce nu mai pui nici o stire din comuna sa u tia inchis gura si tie primaru cu ceva bani pentru ca toti care santeti acuma la primarie sinteti corupti pentru ca investiti nu se fac dar bani pentru drumuri au trecut


● ovidiu (administrator site) ( 12-December-2012, 10:40 am )

Cateva lamuriri
In primul rand acest site l-am facut mai ales pentru cei plecati departe de casa, asa cum esti tu acuma in Spania. Pana in acest moment din acest site nu am scos niciun ban, ba mai mult, am cheltuit din banii mei pe deplasari in fiecare sat in parte, aparat foto, etc, iar daca nu ai vazut demult o stire este chiar pentru ca “nu mi-a inchis gura primaru cu ceva bani” ci din contra, daca am intrebat la primarie si am cerut o sponsorizare pentru ca acest site reprezinta intr un fel imaginea comunei, am primit raspunsul ca voi fi ajutat dar totul s-a oprit la stadiul de povesti goale. Si chiar daca as primi bani nu vad vreo problema atata timp cat alte site uri primesc multi euro ca sa promoveze ceva sau o comuna asa cum este cazul acestui site.

Cand ai spus “toti care sunteti la primarie” sper ca nu te-ai referit la mine, pentru ca eu nu sunt nici angajat al primariei nici consilier, deci nu am nicio treaba cu primaria. Daca vrei sa vb despre coruptie si cate drumuri se fac sau nu, poti sa scrii la pagina primarie catre dl primar sau sa lasi mesaje aici despre ce se face sau nu in comuna

Din pacate cei care pierd putin din acest punct de vedere esti tu, altii si altii, deci cei care acceseaza site ul si le pasa ce se intampla in comuna.

Am vrut sa fac totul voluntar, din pasiune, dar pana la un momentdat. Daca tu ai face ceva voluntar (care ti-ar ocupa din timpul tau, care stim cu toti cat de pretios este) oare nu ar veni si momentul ala cand ai zice STOP…daca nu sunt platit pentru ceva de ce sa mai continuu.

Eu voi mai continua sa postez pe site informatii, poate mai rar, dar voi mai continua chiar daca nu am nicio satisfactie financiara, din respect pt cei care se uita pe site.

In ultima vreme postez cam toate noutatile pe facebook (cauta pe facebook DUMBRAVITA MARAMURES) si o sa vezi ca acolo gasesti tot ce te intereseaza despre comuna.

Cu respect Ovidiu


● Mitruţ dinRus ( 27-December-2012, 10:47 am )

        e-mail : Renaştere

Acum cătot a sosit sărbătoarea Naşterii Domnului ,ce bine ar fi să ne reîntâlnim pe acest mic ecran cu colinde/idei/comentarii/propuneri/g ânduri/sfaturi/versuri/etc/...etc.A m citit toate scrierile de mai sus şi mi-ad dat seama că sunt încîntătoare şi că pline de învăţături.Din păcate ne-am lăsat pe tânjală.De fapt problema este că prea puţini sunt cei care scriu/citesc ceea ce se scrie aici.Aşa că ,vorba poetului:,,Oare glorie să fie /Avorbi într-un pustiu?".M-am bucurat mult când Ovidiu ne-a creat această posibilitate de-a comunica,dar regret că prea,prea puţini ,inadmisibili de puţini s-au antrenat la această acţiune.
Tuturor un An Nou Fericit.
Ovidiule ,nu uita că viaţa-i luptă,aşadar ,luptă şi nu te da bătut nicidecât!


● ovidiu ( 27-December-2012, 6:55 pm )

Multumesc dl.Mitrut, stiu ca dvs va implicati mult si ati scris foarte mult aici, din pacate nu scriu multi poate pt ca nu au timp, au altceva mai bun de facut.
Voi incerca sa nu ma dau batut, chiar daca nu convine , poate multora..


● anonim! ( 15-March-2013, 8:32 pm )

Succes mult!
Sa ,auzim numai de bine!


● IS ( 19-April-2013, 10:57 am )

Nu esti puternic pentru ca ai putere. Esti puternic pentru ca cei din jurul tau sunt slabi. Calitatea vietii tale poate fii la fel de saraca precum saracia din inima ta.



Adauga comentariu





cursuri jocuri anime
Adaugati urmatorul cod:   a36c6

 

 

free counters